Naše lodě Ceny pronájmu Apolon a Viki termíny Kapitánské zkoušky Rady Děti Kontakt
vlna viki skutr noc vecer


Bavaria 44 - APOLON

Jachta Apolon desk Jachta Apolon bord

Technická data Bavaria 44 - APOLON

Rok výrobyYear2006
DélkaLOA13,95m / 44 ft 7 in
ŠířkaBeam4,25m
PonorDraft1,95m
Počet kabinNo. Cabins4
Počet LůžekNo. Berths8+2
Počet kopelen/záchodůNo. Bathrooms/Heads2/elektro WC
Nádrž na palivoFuel Tanks Capaicity210 litrů
Nádrž na voduWater Tanks Capacity360 litrů
MotorEngineVolvo Penta 41 kW Diesel

Special equipment:

- electric propelers
- recharging photovoltaic panels 2 x 230 W
- 4 x recharging station for mobil phone, tablet, etc.
- Profi mapping plotter systém navionics
- LCD Tv, monitor (diagonal 61cm) in salon
- Mobil Internet
- Spinnaker pole


Bavaria 36 - VIKI

Jachta Viky desk

Technická data Bavaria 36 - VIKI

Rok výrobyYear2004
DélkaLOA11,40m / 44 ft 7 in
ŠířkaBeam3,6m
PonorDraft1,75m
Počet kabinNo. Cabins3
Počet LůžekNo. Berths6+2
Počet kopelen/záchodůNo. Bathrooms/Heads1/elektro WC
Nádrž na palivoFuel Tanks Capaicity150 litrů
Nádrž na voduWater Tanks Capacity260 litrů
MotorEngineVolvo Penta 21 kW Diesel

Special equipment:

- electric propelers
- recharging photovoltaic panels 1 x 230 W
- 4 x recharging station for mobil phone, tablet, etc.
- Profi mapping plotter
- LCD Tv, monitor (diagonal 61cm) in salon
- Mobil Internet
- Spinnaker pole


Nabídka pronájmu na rok 2024

Proč nezažít jedinečnou dovolenou na jachtě.
Vyměňte fádnost hotelu za pohodlí a luxus, který pronájem jachty nabízí!
Dovolená na jachtě je jedinečná cesta, jak spojit poznávání a pohodlí, jak zažít nová dobrodružství,
odpočinout si a užít si moře, které máte dostupné jedním skokem z paluby!


Termín pronájmu plavidla Cena za týden/Kč
BA44 ApolonBA36 VikiSkutr SEA DOO
květen + červen + září + říjen
40.000,-Kč
30.000,-Kč
15.000,-Kč
červenec + srpen
50.000,-Kč
40.000,-Kč
15.000,-Kč
Mimo sezonu
Dle dohody
Dle dohody
Dle dohody
Služby kapitána
12.000,-Kč
12.000,-Kč
 
Vratná kauce
30.000,-Kč
30.000,-Kč
30.000,-Kč
Při využití služeb našeho kapitána se neplatí vratná kauce


Nabídka kapitánských zkoušek a kurzů na rok 2024

Termín kurzuCena za týden / Kč
červen až září   12.000,-Kč
Mimo sezonu     9.500,-Kč

Součástí kapitánského průkazu je i VHF licence, která je vyžadována k charterovým lodím.
Získaný kapitánský průkaz si již nemusíte obnovovat.
Díky změně legislativy, která momentálně v Chorvatsku probíhá, se budou měnit podmínky při vydávání kapitánských průkazů.
Situaci, díky naši partnerům, máme dobře zmapovanou a na změny reagujeme tak, aby kurzy a následné vydávání průkazů,
probíhalo bez problémů, jako tomu bylo doposud.

Velkou změnou oproti minulým sezonam je to, že průkazy nejsou vydávány okamžitě!

Ale jsou zasílány poštou na adresu bydliště. Dodání je do jednoho pracovního týdne.
S touto situací je potřeba počítat, pokud si po kurzu plánujete ihned navázat s vlastní plavbou!

Aquasail s.r.o.

Aquasail s.r.o.

U Zahradnictví 4899/6
468 04 Jablonec nad Nisou

kontakt:
+420 731 809 069 Pavel
pavel.dvorak@aquasail.cz

+420 603 805 645 Ranko
info@aquasail.cz
Chorvatsko
Marina Betina


Jak to chodí na jachtě

Jak to v jachtě vypadá

První reakce bývá obvykle: „Jak se tam můžem vejít??“, odpověď je jednoduchá – není pro každého připraven hiltonský apartmán, nicméně při troše skromnosti se vejdou všichni bez problémů. Jachty charterových společností jsou opravdu velmi pohodlné a do značné míry luxusní. Jejich výrobci zužitkovali léta zkušeností a tak je jachta plná „vychytávek“ a nabízí dostatek prostoru pro „bydlení“ i uložení zásob a osobních věcí. V každé jachtě je tzv. salón , kde je umístěn kuchyňský kout a kapitánský můstek. Salón nabízí dost prostoru pro posezení celé posádky, zároveň zpravidla slouží jako ložnice pro 1-2 členy posádky. Dále je jachta vybavena malou koupelnou (koupelnami) se sprchou a WC, dále samostatné kajuty, zpravidla vždy pro dvě osoby. V zadní části jachty se nachází kokpit, otevřený prostor, odkud se loď řídí a kam se během dne nebo za teplých večerů vejde celá posádka. V přístavu, marině, je jachta napojena na 220V, je tedy možno nejen dobíjet, ale používat i výkonější spotřebiče (fén, kulma, ledovač). Za plavby je k dispozici většinou 12V (konektor na autozapalovač) a také 220V přes měnič.

Jídlo

I když je jachta vybavená kuchyňkou, je nepraktické, nemožné, a nepohodlné, aby si každý vařil sám. Máme léty osvědčený způsob, kdy každý den má některá dvojice službu. Služba obnáší vaření jídla pro celou posádku na daný den a následné mytí nádobí. Ideální složení jídelníčku: bohatá snídaně, svačina během plavby, hlavní jídlo po zakotvení, pamlsky navečer.
Loď je vybavená nádržemi na pitnou vodu. Vzhledem k tomu, že údržba nádrží nemusí být vždy ideální, je lepší konzumovat pitnou vodu z PET lahví. Během plavby samozřejmě lze dokoupit základní potraviny v podobě pečiva či zeleniny. Kuchyňky jsou vybaveny: plynový sporák a trouba, lednice, základní kuchyňské a jídelní nádobí.

Jak probíhá život na lodi

Především jachta není dopravní prostředek, který dopraví posádku co nejrychleji z místa na místo. Na jachtu se jezdí právě kvůli plavbě na jachtě. Ale samozřejmě také na návštěvy pěkných míst.

Den na jachtě vypadá přibližně následovně

Ráno se vstává v podstatě podle libosti, ale prospat dovolenou na moři je škoda, takže dejme tomu, že snídaně je do 9:00 :-). Služba (konkrétní dvojice na konkrétní den) tedy vstane tak, aby ji stihla připravit (ti nejlepší z nás to dokáží tak aby druhé vzbudila až vůně čerstvého pečiva a kávy). Po snídani se uklidí tak, aby při prvním náklonu lodi neskončilo všechno na podlaze a může se vyrazit. Nocuje-li se v přístavu či-li maríně, je samozřejmě možné si prohlídnout okolí, nakoupit, případně využít sprchy a WC. Pokud během dne fouká, pluje se na plachty, motor se používá při vyplutí, vplouvání do přístavu, kotvení a bezvětří. Během plavby má každý možnost se chopit kormidla a pod dohledem zkusit loď řídit – platí to jako u letadel – nejsložitější je start a přistání. Některé úkony (obrátka v silnějším větru, manipulace s plachtami, manévry při kotvení ) vyžadují součinnost celé posádky – tudíž je potřeba poslouchat kapitánovy příkazy. Pokud se tak nestane, může to stát nemalé peníze na kauci v důsledku poškození lodě. Je potřeba mít na paměti, že na lodi neplatí demokracie. Rozhodující slovo má vždy kapitán, který nese veškerou zodpovědnost za loď i posádku. Jinak je na lodi podle situace „volná“ zábava (opalování, povídání, jídlo a pití, hraní, koupání, kochání okolím ...). Jen služba se kromě toho stará o dostatek jídla a pití. Cíl plavby se určuje vždy společnou dohodou, při které se bere v potaz atraktivita eventuelního cíle, počasí, vítr, možnosti lodi a posádky, potřeby doplnění vody a elektriky, možnosti kotvení ... Někdy se během dne zakotví na nějakém zajímavém místě, kvůli prohlídce okolí nebo koupání. Většinou se ale pluje až do večerního kotvení. Večeří se na lodi nebo v restauraci na břehu.

Kotvení

Kotví se zpravidla každou noc, jen výjimečně se koná nějaká noční přeplavba – záleží na zkušenosti a náladě posádky. Způsobů kotvení je víc, každý má své + a - Na divoko, kdy se prostě v nějaké vhodné zátoce vyhodí kotva + romantika, klid, většinou bez poplatku - nejisté kotvení v případě horšího počasí, nemožnost doplnění vody a dobití baterií, dostupnost břehu jen pomocí nafukovacího člunu nebo „mokrou cestou“ Na bójce, kdy se jachta vyváže u bójky k tomu určené + jistější kotvení, klid, společnost ostatních jachet, romantika - menší poplatek, nemožnost doplnění vody a dobití baterií, dostupnost břehu jen pomocí nafukovacího člunu U městského mola, kdy jachta vyváže k přístavnímu molu nějakého městečka (kde jsou k tomu podmínky) + jistější kotvení (podle konkrétní situace), možnost doplnění vody a připojení se na elektřinu (většinou), přímý přístup na břeh, možnost pohodlné prohlídky okolí, zjištění informací o počasí (někdy), možnost nákupu, večerní život v přístavu - poplatek, ruch i v noci, menší soukromí V jachtařské marině, kdy se zakotví v přístavu určeném přímo pro jachty + jisté kotvení, doplnění vody, připojení se na elektřinu, nákup, info o počasí, přímý přístup na břeh, prohlídka okolí a jachet, „přístavní jachtařský život“, sprchy a další komfort, - vyšší poplatek, ruch, menší soukromí

Pojištění

Rozhodně doporučujeme uzavřít základní cestovní pojištění. Ujistěte se u vaší pojišťovny, že zahrnuje i rekreační jachting !

Mobil

V podstatě celou dobu pobytu mimo ČR jsme neustále na signálu. Doporučujeme proto aktivovat roaming Chorvatsko je v EU, takže voláte a datujete jeko v ČR. Mobil lze dobít kdykoliv ze solárních panelů i během plavby pomocí autonabíječky. Mobil určitě nemusíte používat, ale pro případ nečekaných událostí si ho určitě vezměte s sebou. Štěstí přeje připraveným.

Co mořská nemoc?

Ano existuje :-). U každého se ale projevuje jinak, někdo vydrží hodně, někdo méně. Způsobují ji rozdílné signály, které dostává mozek z různých receptorů (oči, tělo, střední ucho). Její akutní stav se nedá příliš léčit a je potřeba počkat, až si tělo zvykne (den, dva). Existuje ale pár rad a prostředků. Mezi prostředky patří klasický Kinedryl, homeopatikum Coculline a cestovní žvýkačka Trave-Gum. Všechny je potřeba brát preventivně, po vypuknutí nevolnosti už moc nezaberou. Mezi dobré rady patří: nezdržovat se v uzavřených kajutách v době plavby, sledovat pevný bod (obzor, ostrov), nemít prázdný žaludek, pít, být na čerstvém vzduchu, lehnout si na záda a zavřít oči, zdržovat se tam, kde to nejméně houpe (tedy na zádi), soustředit mysl na něco jiného (např. chopit se kormidla). Zvláštní opačný efekt nastává, když si tělo zvykne na houpání, Vy vystoupíte na pevninu a zavřete se v nějaké malé místnosti (třeba na záchodě nebo sprše). Přejeme ať se vám plavba líbí a budete mít na co vzpomínat ...

Děti na palubě

Samozřejmě i děti mají možnost zkusit kouzlo jachtingu. Záleží jen na schopnostech a věku dítěte. Plavit se můžete už s i ročním dítětem (kojenci na palubě také nejsou vyjímkou ), ovšem musí se mu přizpůsobit styl plavby. Dětem se většinou na lodi líbí , ale při dlouhých plavbách se začnou nudit. Proto je dobré naplánovat trasu tak, aby měly děti možnost proběhnout se na břehu, navštívit dětské hřiště , nebo nějakou z vodních atrakcí. Ideální tedy je více kratších přeplaveb. Je pravdou že s malými dětmi si tolik nezaplachtíte, ale i taková rodinná plavba má své kouzlo. Na našich lodích jsou tedy k dispozici také záchranné vestičky pro dětičky a síť kterou lze upevnit okolo zábradlí a děti tak chrání před pádem do vln. Ovšem i tak si rodiče (posádka) musí své ratolesti hlídat.